Virtuaalista altistusterapiaa Turun Perhelääkäreillä

Psykoterapeutti Antti Apostol ja Turun Perhelääkärit Oy aloittavat yhteistyön uuden terapiamuodon hyödyntämisellä. Virtuaalista altistusterapiaa käytetään esimerkiksi fobioiden ja muiden pelko- ja ahdistustilojen hoitamisessa. Altistuksella pyritään vaimentamaan niitä pelkoreaktioita, jotka muodostuvat henkilön mielessä informaation prosessoinnin tuloksena. Altistustilanne on aitoa tilannetta turvallisempi ja resursseja säästävä, sillä se toteutetaan virtuaalitodellisuuslaitteiston avulla vastaanottohuoneessa.

Yhteistyö käynnistetään vuoden loppuun saakka kestävällä tutkimuksella, jossa altistetaan korkean paikan pelon omaavia henkilöitä astettain. Maksuttomaan tutkimukseen otetaan mukaan rajallinen määrä osallistujia, mutta virtuaalista altistusterapiaa voi ostaa heti myös yksilöterapiapalveluna. Tutkimusvaiheen jälkeen altistusterapiaa voi saada korkean paikan pelon lisäksi myös hämähäkkipelkoon. Sovelluskehityksessä huomioidaan myös muita pelkoja.

Lisätietoa virtuaalisesta altistusterapiasta:
Psykoterapeutti Antti Apostol, p. 040 193 3365, antti@apostol.fi

Aiheeseen liittyvää Turun Perhelääkäreillä: Virtuaalinen altistusterapia.